Tygodnik Podlaski nr 222 (391)

Tygodnik Podlaski nr 222 (391)
Pobierz PDF Archiwum PDF
 
 

Rozrywka i zdrowie 

Jogurtowy sernik

Jogurtowy sernik 26.10.2018

Niecodzienny sernik, bo… bez sera. Jedyny mankament tego deseru jest taki, że znika za szybko.

czytaj więcej

 
Sałatka z pora

Sałatka z pora 12.10.2018

Por jest lekkostrawny, dietetyczny i zasadotwórczy, zaleca się go w dietach leczniczych i odchudzających. Warto wiedzieć, iż por jest bogaty w minerały i witaminy, takie jak: C, A, E, B1, B2, PP. Zawiera ponadto ok. 10 proc. białka, żelazo, olejki eteryczne, a przez pewien czas uważano go za warzywo ubogie pod względem odżywczym.

czytaj więcej

 
Faszerowane patisony

Faszerowane patisony 5.10.2018

Patisony należą do rodziny dyniowatych. Są niskokaloryczne i lekkostrawne, pieczone z mięsno-warzywnym nadzieniem nie tylko smakują, ale i pięknie prezentują się na talerzu.

czytaj więcej

 
Sałatka sycylijska

Sałatka sycylijska 28.09.2018

Nazywana jest również sałatką meksykańską. To jedna z najszybszych sałatek i na dodatek jest bardzo smaczna. Może stanowić samodzielna danie, jak również zostać podana z pieczonym mięsem czy bagietką.

czytaj więcej

 
Wiśnie w syropie

Wiśnie w syropie 3.08.2018

Kończy się sezon na wiśnie. Warto przyrządzić z nich przetwory na zimę, to już ostatni dzwonek. Wśród wielu sposobów konserwowania tych słodko-kwaśnych owoców na uwagę zasługują wiśnie w syropie. Delikatnie skarmelizowane będą pysznym dodatkiem do ciast, legumin i lodów.

czytaj więcej

 
Chłodnik z sałaty masłowej

Chłodnik z sałaty masłowej 20.07.2018

Chłodnik to idealne danie na letnie dni. Dobrze gasi pragnienie. Jest nie tylko smaczny, ale przede wszystkim zdrowy, zwłaszcza przyrządzony z surowych warzyw. Bardzo dobrze komponuje się z młodymi ziemniaczkami, a przygotowanie go zajmuje niewiele czasu.

czytaj więcej

 
Zielona sałatka z makaronem i ogórkiem

Zielona sałatka z makaronem i ogórkiem 9.07.2018

To sałatka, która znakomicie łączy się z grillowanym lub pieczonym mięsem. Może być też podawana na kolację jako samodzielne danie.

czytaj więcej

 
Konfitura z czereśni z winem czerwonym

Konfitura z czereśni z winem czerwonym 2.07.2018

Czereśnie są źródłem witamin z grupy A, K, C oraz B. To również bogate źródło sporej porcji wapnia, żelaza, magnezu, fosforu czy potasu, który niweluje nadmiar soli i reguluje poziom płynów w organizmie. A zawarty w nich jod wspomaga produkcję hormonów tarczycy, które między innym odpowiadają za właściwą przemianę materii.

czytaj więcej