Tygodnik Podlaski nr 148 (316)

Tygodnik Podlaski nr 148 (316)
Pobierz PDF Archiwum PDF
 
 

Blisko 420 milionów na modernizację linii kolejowej Siedlce-Terespol 18.08.2017 autor: RED. (fot. Miriam Abbas)

Blisko 420 milionów na modernizację linii kolejowej Siedlce-Terespol

Będą nowe perony, nastawnie i system sterowania ruchem, dzięki którym pociągi pojadą szybciej, niż dzisiaj. Podpisana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dotycząca modernizacji linii Siedlce - Terespol opiewa na kwotę ponad 417 milionów złotych.

Ostatni etap modernizacji linii z Warszawy przez Siedlce do Terespola to wyczekiwana i ważna inwestycja, która zwiększy atrakcyjność naszego regionu. Przebudowa wpłynie również na polepszenie transgranicznego ruchu pociągów w komunikacji  pomiędzy Polską a wschodnimi sąsiadami – podkreśla wicewojewoda lubelski Robert Gmitruczuk.


Wygodniej dla pasażerów

Prace projektowe rozpoczną się jeszcze w tym roku a zakończenie robót planowane jest w sierpniu roku 2020. Inwestycja obejmuje modernizację i przebudowę stacji w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu oraz przystanku Biała Podlaska Rozrządowa. Zwiększy się na nich komfort obsługi podróżnych. Na peronach będą nowe wiaty ławki i oświetlenie. Czytelne oznakowanie oraz tablice informacyjne ułatwią orientację. Zamontowany zostanie nowoczesny system nagłośnienia, a nad bezpieczeństwem czuwać będą kamery monitoringu. Wszystkie obiekty dostosowane zostaną do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W Małaszewiczach i Terespolu podróżni będą mogli skorzystać z wind, natomiast w Białej Podlaskiej zaplanowano wygodny podjazd.


Pojedziemy szybciej

– To kolejny przykład sprawnego realizowania Krajowego Programu Kolejowego. Już niedługo na całej trasie z Warszawy, przez Siedlce, aż do granicy w Terespolu pojedziemy z prędkością 160 km/h. Skróci się czas przejazdu i zwiększy komfort obsługi pasażerów na ostatnim odcinku tej trasy – powiedział Andrzej Bi el, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Modernizacja stacji obejmie urządzenia sterowania ruchem kolejowym i system telekomunikacji. Nowe Lokalne Centrum Sterowania Terespol, wyposażone w komputerowe urządzenia, zagwarantuje bezpieczną i sprawną jazdę pociągów. Wymienionych zostanie również 113 rozjazdów. Przebudowana będzie sieć trakcyjna oraz tory. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Zmodernizowany tor i wzmocnione obiekty inżynieryjne pozwolą na prowadzenie ciężkich składów towarowych.

– To jedna z najważniejszych inwestycji w regionie w ostatnich latach. Sprawny transport jest tym, czego najbardziej przez długi czas brakowało Południowemu Podlasiu. Mam nadzieję, że wspólne starania władz samorządowych i centralnych wzmocnią gospodarczo nasz region – mówi senator Grzegorz Bierecki.

Dobry transport to rozwój gospodarki

– Dobrze przygotowane stacje na międzynarodowej trasie E 20, m.in. w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu, to niezbędny zakres prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Inwestycje istotnie zwiększają komfort obsługi pasażerów, ale także, dzięki modernizacji torów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym, powstają nowe możliwości dla przewoźników towarowych i zwiększa się konkurencyjność kolei względem innych środków transportu – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Prace PLK zdecydowanie podniosą poziom bezpieczeństwa pasażerów. W ramach inwestycji zaplanowana jest budowa bezkolizyjnych skrzyżowań. W Białej Podlaskiej PLK wspólnie z miastem wybudują tunel drogowy. – Przeprowadziliśmy z koleją długie i ciężkie negocjacje, ale możemy mówić o ogromnym sukcesie. Chodziło głównie
o ustalenie harmonogramu prac i rozłożenie kosztów. PLK zobowiązała się do budowy i pokrycia kosztów budowy tunelu, a miasto do wybudowania dróg dojazdowych. To bardzo solidna inwestycja i myślę, że przyniesie korzyść wszystkim – mówi w rozmowie
z TP rzecznik prezydenta Białej Podlaskiej Radosław Plandowski. W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę 18 przejazdów kolejowo – drogowych i wyposażenie 12 w nowy system zabezpieczeń.

powrót

Dodaj komentarz 
Zawiadom mnie o nowych komentarzach
 
 
 
 

obecnie brak komentarzy, zapraszamy do komentowania.