Tygodnik Podlaski nr 203 (372)

Tygodnik Podlaski nr 203 (372)
Pobierz PDF Archiwum PDF
 
 

Rozrywka 

Jogurtowy sernik

Jogurtowy sernik 26.10.2018

Niecodzienny sernik, bo… bez sera. Jedyny mankament tego deseru jest taki, że znika za szybko.

czytaj więcej

 
Sałatka z pora

Sałatka z pora 12.10.2018

Por jest lekkostrawny, dietetyczny i zasadotwórczy, zaleca się go w dietach leczniczych i odchudzających. Warto wiedzieć, iż por jest bogaty w minerały i witaminy, takie jak: C, A, E, B1, B2, PP. Zawiera ponadto ok. 10 proc. białka, żelazo, olejki eteryczne, a przez pewien czas uważano go za warzywo ubogie pod względem odżywczym.

czytaj więcej

 
Faszerowane patisony

Faszerowane patisony 5.10.2018

Patisony należą do rodziny dyniowatych. Są niskokaloryczne i lekkostrawne, pieczone z mięsno-warzywnym nadzieniem nie tylko smakują, ale i pięknie prezentują się na talerzu.

czytaj więcej

 
Sałatka sycylijska

Sałatka sycylijska 28.09.2018

Nazywana jest również sałatką meksykańską. To jedna z najszybszych sałatek i na dodatek jest bardzo smaczna. Może stanowić samodzielna danie, jak również zostać podana z pieczonym mięsem czy bagietką.

czytaj więcej

 
Wiśnie w syropie

Wiśnie w syropie 3.08.2018

Kończy się sezon na wiśnie. Warto przyrządzić z nich przetwory na zimę, to już ostatni dzwonek. Wśród wielu sposobów konserwowania tych słodko-kwaśnych owoców na uwagę zasługują wiśnie w syropie. Delikatnie skarmelizowane będą pysznym dodatkiem do ciast, legumin i lodów.

czytaj więcej

 
Chłodnik z sałaty masłowej

Chłodnik z sałaty masłowej 20.07.2018

Chłodnik to idealne danie na letnie dni. Dobrze gasi pragnienie. Jest nie tylko smaczny, ale przede wszystkim zdrowy, zwłaszcza przyrządzony z surowych warzyw. Bardzo dobrze komponuje się z młodymi ziemniaczkami, a przygotowanie go zajmuje niewiele czasu.

czytaj więcej

 
Zielona sałatka z makaronem i ogórkiem

Zielona sałatka z makaronem i ogórkiem 9.07.2018

To sałatka, która znakomicie łączy się z grillowanym lub pieczonym mięsem. Może być też podawana na kolację jako samodzielne danie.

czytaj więcej

 
Konfitura z czereśni z winem czerwonym

Konfitura z czereśni z winem czerwonym 2.07.2018

Czereśnie są źródłem witamin z grupy A, K, C oraz B. To również bogate źródło sporej porcji wapnia, żelaza, magnezu, fosforu czy potasu, który niweluje nadmiar soli i reguluje poziom płynów w organizmie. A zawarty w nich jod wspomaga produkcję hormonów tarczycy, które między innym odpowiadają za właściwą przemianę materii.

czytaj więcej